6 tips voor het adverteren via Instagram Stories

Een Instagram story is een verticaal beeld dat voor 24-uur online blijft staan, hiernaar verdwijnt het beeld weer. Dit kan volledig gratis en organisch. Om het bereik van een story te vergroten kan er worden geadverteerd met deze story. Door gebruik te maken van advertenties kun je iedere dag duizenden extra mensen bereiken op het online platform. Er is keuze uit verschillende doelstellingen zoals videoweergaven, bereik, conversies, app-installaties en nog veel meer. Je kunt de geadverteerde story ook voor langer dan 24-uur online laten staan. De looptijd en het budget kun je hiervoor zelf instellen.

Zes tips in de praktijk

  1. Gebruik bewegend beeld in de advertentie

Uit onderzoek van Facebook zelf blijkt dat advertenties met een bewegend element vaker de aandacht trekken dan advertenties met stilstaand beeld. Bewegende beelden kunnen je sneller helpen om een verhaal te vertellen. Overweeg dus om bewegende elementen toe te voegen bij jouw volgende advertentie

  1. Gebruik je call-to-action op basis van je doelstelling

Binnen Instagram Stories zijn er verschillende call-to-actions beschikbaar. Deze call-to-actions zijn gebaseerd op verschillende type doelstellingen. Is jouw doelstelling bijvoorbeeld het halen van meer naamsbekendheid, dan is het niet verstandig om ‘’nu winkelen’’ als call-to-action te gebruiken. Er kan beter gebruik worden gemaakt van ‘’Meer informatie’’. Bekijk dus verstandig welke call-to-action je gebruikt bij welke advertentie.

  1. Niet per se het perfecte plaatje

Je hoeft niet altijd de perfecte studio foto te posten om de beste resultaten te krijgen. Sterker nog, Facebook geeft aan dat mobiele opnamen veelal beter presteren. Perfecte studiofoto’s worden vaak gebruikt voor het behalen van meer naamsbekendheid. Je wilt dan natuurlijk je bedrijf zo goed mogelijk presenteren en een goede eerste indruk maken.

  1. Voeg geluid toe

Meer dan 60% van de Stories wordt bekeken met geluid aan. Maak hier dus goed gebruik van en voeg ook geluid toe aan jouw advertentie. Mensen luisteren liever dan dat ze een hele lap tekst lezen. Test het een keer uit en kijk of je verschil ziet in de resultaten.

  1. Gebruik geen clickbaits

Geef de klant geen verkeerd beeld. Zeg niet in je Instagram Stories dat ze iets gratis krijgen als ze doorklikken naar de website, terwijl dit niet zo is. Wees duidelijk in je advertentie en voorkom dat mensen alsnog afhaken in de funnel. Bovendien is dit ook slecht voor de bouncerate van jouw website. Dit heeft uiteindelijk weer invloed op de prestaties in Google.

  1. Gebruik influencers

Het is een tool die al door veel bedrijven gebruikt wordt. Influencers hebben zelf al een bereik van tienduizenden of honderdduizenden volgers opgebouwd. Je kunt hierdoor dus in één klap ditzelfde publiek bereiken. Door de vele vraag naar influencers zijn de prijzen ook flink gestegen, houd hier dus rekening mee.

Instagram advertenties uitbesteden?

Mocht je wel geïnteresseerd zijn in het adverteren via Instagram, maar heb je hier zelf geen tijd voor? Overweeg dan om dit uit te besteden. Zo heb je hier zelf geen omkijken meer naar, maar zie je wel de resultaten. 

Share this article:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp